ADHD SÖMNPROBLEM

Idag vaknade jag senare än vanligt. 7.30 är sovmorgon för mig. det beror på att jag vaknade i  natt vid två, shop helt klarvaken, buy ville inte riktigt gå upp då så jag tog en sömntablett som skulle hjälpa mig somna in.

Under tiden som jag log där och väntade på att få somna in tänkte jag på mina sömnproblem. Idag inser jag att jag alltid haft dem. För mitt behov av att sova är inte  som andras.

Jag blir trött skulle kunna gå och lägga mig vid nio på kvällen, site då hade jag fått sova till 4 5 på morgonen, helt oki för mig så  har det alltid varit. Jag är en morgonmänniska.
Går jag och lägger mig senare på  kvällen vid  elva  halv tolv, vaknar jag ändå vid tre halv fyra.  Min sov period är  mellan 9  och 3 då sover jag som bäst.

Nu ska jag  pröva min teori några dagar,  ha en bok vid sängen lägga mig vid nio senast halv tio så får vi se hur många tabletter jag behöver för att sova mina  sex timmar.

ADHD och sömnproblem är något som hör till  även rutiner är något vi behöver dax att införa  min  gamla rutin igen  dvs, gå  i sängs vid 21.

Solen är ovanför molnen idag,  idag ser vi bara molnen. är lite skönare att cykla då men min hud bli inte  vackert brun då. I och för sig brände jag mig lite igår, så skinnet behöver vila.

Lev idag just nu,  så blir det många kloka just nu

Författare: Carina Ikonen Nilsson

2009 skrev jag boken Jag föredrar att kalla mig impulsiv. Idag är jag ute och pratar om Npf hur det kan funka och vad som inte funkar. En och annan bok säljer jag också.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *