Mindre nöjd med hotellet men utbildningen vart redigt bra och intressant.

Jag har varit på utbildning igen denna gången vart det självkontroll.  Utbildningen var i Stockholm även denna gång.  Men denna gång vart det i tre dagar och första dagen började redan kl 5,20 på morgonen.  Denna gången lyckades SJ med att avgå i rätt tid. Men de misslyckades med att komma hem i tid.

Vi sov på Clarion Hotell Sign. Vilket är ett hotell jag inte direkt rekommenderar. Läget vart bra men, asså men vilket bemötande. Först vart det i deras restaurang. Jag och min kollega stod och väntade på att de skulle ge oss ett bord. Vi stod där i kanske 10 minuter. Serveringspersonalen såg oss stå där och vänta, men gjorde ingen notis om att de skulle hjälpa oss.  Efter 10 minuter fick vi nog och satte oss vid ett bord.

Då Hovmästaren kom fram till oss och frågade om vi hade beställt bord. Varpå vi svarade att vi stått och väntat i över 10 minuter men, ingen verkade vilja hjälpa oss.  Var på han säger att det bord vi sitter vid är reserverat. Vi säger vi flyttar gärna på oss, det var ju  väldigt många tomma bord. Kunde han vara vänlig och visa oss ett ledigt bord, fortsätter vi att säga. Då säger han nej sitt kvar ni. Jag ordnar så att de andra får ett annat bord. När vi tittar på menyn så var den simpel och få saker att välja på, inget som tilltalade oss.  Fast jag tror att vi faktiskt var lite griniga, på hans sätt att bemöta oss. Så efter en kort stund sa vi att nej det här passar inte vi ger oss ut på stan i stället.

Viket var tur, för vi hittade en annan restaurang som hette the flying dogs. Där kocken verkligen nockade oss.  Sicken mat, sicket bemötande av personalen. Menyn passade oss perfekt.   God mat och ett bra bemötande sicken Kongo. Där skulle jag gladeligen äta igen, för maten vart grymt god.

Lite mera om hotellet. Rummet var dåligt städat och sängen Bäddades inte den andra dagen. Dessutom var det bajs i toastolen när jag kom dit.  Andra dagen jag skulle sova, så vart det fest på andra våningen. Dunka dunka musik långt in på småtimmarna.  Jag bodde på femte våningen och ljudet var så högt att jag somnade först vid tre fyra på morgonen. Vilket gjorde att sista utbildningsdagen gick ut på att försöka vara vaken.

Men där, när jag skulle gå och checka ut från hotellet då vart det en sådan där kille, som visste precis hur man bemöter kunder som sovit dåligt och inte vart så nöjd. Där får faktiskt hotellet ett plus. För han var grymt bra på bemötande och visste precis vad han skulle säga och göra. Får hoppas att han inte vill sluta, för det vart han som gjorde att Hotellet faktiskt i alla fall får något plus av mig.  Skulle han sluta så är det verkligen en förlust för det hotellet.

Lev idag just nu. Igår är historia och morgondagen den kommer först imorgon. Just nu gäller.

Carina Ikonen Nilsson

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.