Aldrig mera NETONNET

Net on Net, buy NEJ TACK!!!!!

Helt sant inte en enda pryl tänker jag att köpa där mer.  Expediten som arbetade där var inte bara dum, nurse utan hel dum och helt utan någon som helst service känsla!  Visst priset är lite mindre, order men precis som media markt, så är känslan för kunden helt borta.  Service och vara tillmötes gående, då jag ska ta ut min rätt som konsument finns inte överhuvudtaget. Garanti och reparation så har du ingen som helst service, status eller ens kundbemötande.  Min telefon gick inte att ladda, därför tog jag en tur till GBG för att lämna in den.  Redan i de första meningarna berättade  servicekillen att men det är ditt fel att telefonen  inte funkar.  Jag försökte förklara att den  bara slutade ta emot laddning mm.  Efter en stunds diskussion så frågade jag om han menar att jag ljuger. Hans svar var ett klart och tydligt, ja du ljuger.  Samtidigt  så förklarade han att jag  kommer att få betala  mellan 500 och 800 i porto  då de skickar iväg den till reparation. 

Ibland brinner jag liksom upp från två håll,  just det gjorde jag i stunden. DÅ tog min telefon och berättade  skaligt för honom, att hans jobb går ut på att tillmötes gå oss kunder.   Även hann jag med att berätta, att jag förväntade mig att en telefon som kostade runt 4000  för ett halvårsedan  har en  lite längre hållbarhet än  6 månader.  Ringde upp min make som var inne i affären, sa till honom att vi handlar inte längre på net on net.  Gick ut, tillsammans med mina steg lovade jag mig själv att dessa lågprisvaruhus inte alls ska vara något som är min marknad.  Siba eller vad det nu kan vara är mera än bra är varan sönder så tar de emot den med ett glatt leende frågar mig om jag vill ha en ny eller något annat i stället.   Det gör dom utan diskussion. En gång för många år sedan då jag skulle handla ett minne till min sons nintendo. Detta  för någon ny version av Zelda som just kommit ut.  Då var  jag just på  Siba, Minnena till spelet hade tagit slut och fanns inte att få tag på någonstans.  Jag var beredd att köpa ett helt nytt nintendo, för då skulle det ingå just ett sådant minne.   Den vänliga Expediten  sa att nej, så ska du inte behöva göra. Du  och din son kan inte hjälpa att minnena e slut. Hon plockade ut ett från en kartong där det ingick och sa att. Vi gör så här i stället, du får köpa detta så får jag lägga undan denna spel konsol, tills  de nya minnena kommer.  Just ett sådant bemötande gör mig varm i hjärtat. Det gjorde ju att jag flera gånger efteråt och ännu idag  gärna handlar på SIBA. De är alltid måna om att jag som kund ska känna mig nöjd med mina köp i deras butik.

I dag blev jag kallad lögnare av netonnet och deras service kille. Vad väljer jag nästa gång?

Vad säger jag till de som jag känner, om de ska handla på NETONNET?

Jo, just det  Handla i vilken affär du vill, men tänk dig för om du handlar på net on net, räkna inte med att du får någon som helst hjälp om du kommer tillbaka. Om du vill berätta för dom att den vara du köpt inte fungerade och att den är sönder.  Då kommer de berätta för dig, att du har själv orsakat att den är sönder, det är ditt fel.  Nej tack inte en gång jag skall handla på net on net.

Men med handen på Hjärtat, så visste jag nog det redan innan.  Jag är och förblir en lite mera  Siba eller Elgiganten kund. Där jag faktiskt får den service som jag vill ha. Där de är glada för att jag handlar hos dom. Där de hjälper mig om det blir nått krångel……..

Hittade länkar där det är flera än jag som just blivit illa bemött av Net on net och dess personal.

 http://www.zatzy.com/fragor-svar/309999-stor-varning-foer-netonnet.html 

http://www.fairshopping.se/netonnet

Lev idag just nu.  Förr då när jag var mindre vetande så handlade jag på net on net. Idag är jag åter igen klokare och väljer att återgå till SIBA och de mer trevliga säljarna som ser till sina kunders behov.


Publicerat

i

av

Etiketter:

Kommentarer

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

×

Like us on Facebook