Inget samtal här som är något att komma med. Nej Kortis har inte ringt oss. Företaget som vi har använt oss av är ett privat bolag. Tycker det är konstigt att dom inte ser till att jag är nöjd som kund. Det är ju vi kunder som är deras kunder, for sale slutar vi upp med att använda oss av tjänsten så tjänar dom inga pengar.
Kan det vara så att dom har så många kunder, så dom behöver inte bry sig om vissa kunder? Är det så att dom tänker, mister du en finns det tusen åter? Dom arbetar med människor, men vet inte hur man bemöter kunderna som har anlitat dom. Hur tänker dom? Vad står deras tystnad för? Tiger dom och samtycker med mina uppfattningar. Antagligen gör dom det. Antagligen sitter dom nu och slår sina kloka huvuden ihop och försöker hitta en lösning.
Den lösningen verkar vara svår. För mig är det hur enkelt som helst egentligen.
Den enkla lösningen är att dom ringer upp, bokar in ett möte och har med sig den riktiga historian. Ett öppet hjärta och rena tankar, om att det är dumt att lägga synden på den lilla pojken. Det är dumt att inte se sina egna brister. Det är dumt att komma med förklaringar bortanför lösningen.
Att rätt och slätt säga att; Jo, det är vi som är vuxna och vi har brustit i vårt uppdrag. Hur går vi vidare, vad gör vi för att undvika dessa fallgropar i framtiden.
För oss är det lika viktigt som för er att er son trivs och vill komma till oss. Ni ska känna er trygga med att er son är hos oss.
Den enkla lösningen verkar inte Detta företag ha. Dom gör det enkla svårt.
Att lösa konflikter blir mycket svårare när man måste leta syndabockar, och då man försöker gömma undan sina egna fel. Det är svårt och blir svårt när man inte vågar se sitt egna agerande.
Upptäck mer från Malix.se
Prenumerera för att få de senaste inläggen skickade till din e-post.